Sensoplastyka

Sensoplastyka to nie lada gratka dla każdego kilkulatka. Jest to taka plastyka z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. Czyli plastyka sensoryczna dla wszystkich dzieci w wieku od 0 do 100 lat. Zapachy i kolory włączyły nasze zmysły i pozwoliły rozwinąć kreatywność. Rekiny pozwoliły sobie dziś na wspaniałe doświadczenia i zabawę na całego. Podczas fantastycznej zabawy, stymuluje równocześnie wszystkie zmysły. Jest to szalenie ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach życia mózgu. Konkretnie – taka wielozmysłowa stymulacja intensywnie wspomaga tworzenie powiązań między neuronami w mózgu. Nie od dziś wiadomo, że im więcej takich połączeń wytworzy się w dzieciństwie, tym sprawniej, szybciej i bardziej wydajnie człowiek myślał będzie młody (a później starszy) człowiek.

Niezwykłe spotkanie

Pewnego niezwykłego dnia nasze przedszkole odwiedził najprawdziwszy ELF, pomocnik Świętego Mikołaja. Jako, że do naszej wyspy uczęszczają wyłącznie grzeczne dzieci każdy mógł wrzucić do specjalnej skrzynki pocztowej list z prośbą o wyjątkowy prezent. Elf obiecał przekazać wszystkie listy Świętemu Mikołajowi. Pozostaje nam tylko czekać na 6. grudnia

Zajęcia baletu, czyli kolejna propozycja dla naszych milusińskich

Lekcje tańca/baletu dla najmłodszych rozbudzają zamiłowanie do tańca, wyrabiają u najmłodszych poczucie rytmu, muzykalność i koordynację ruchu. Kształtują wrażliwość na piękno, poczucie estetyki, a przede wszystkim wyrabiają u dzieci nawyk prawidłowej postawy i sposób pięknego poruszania się. Naukę baletu rozpoczynamy od ćwiczeń ruchowych wyrabiających nienaganną sylwetkę i sposób chodzenia. Przychodzi czas na ćwiczenia baletowe, które polegają na rozciąganiu wszystkich partii ciała z naciskiem na mięśnie nóg. Następnie dziecko uczy się wykonania szpagatu, gwiazd i piruetu. Dzieciom balet pozwala na rozładowanie energii i wprowadza w świat piękna.

Zajęcia robotyki lego, czyli wprowadzenie do programowania

Jak w każdy czwartek w naszym przedszkolu odbyły się zajęcia z robotyki. Dzieci po raz kolejny wykazały się ogromną wyobraźnią i stworzyły piękne pojazdy, którymi mogły się pobawić pod koniec zajęć. 😋 Blok zajęć z robotyki dla dzieci to doskonała okazja do rozwinięcia kompetencji informatycznych i technicznych młodych konstruktorów. Zajęcia z robotyki to również szansa na kształcenie twórczego myślenia oraz wyobraźni przestrzennej, które pozwalają lepiej zrozumieć świat przedmiotów ścisłych. Na warsztatach mali inżynierowie konstruują, budują programują i wprawiają w ruch roboty z wykorzystując zaawansowany zestaw klocków Lego Mindstorms. Zajęcia mają charakter typowo praktyczny, rozwijają kreatywność, zdolności manualne i umiejętności techniczne.

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

We love you teddy bear !!! Zobaczcie jak nasze przedszkolaki świętowały Dzień Pluszowego Misia z Panią Magdą. 😊 Bąbelki i Muszelki zatańczyły z tiulowymi chusteczkami oraz bawiły się z głównym bohaterem dnia. Raczki powitały specjalnego gościa tańcząc z przytulankami do pioesenki „My teddy bear”. W grupach Piratów i Rakinków odbyło się huczne misiowe party, gdzie przedszkolaki pokazywały naszym misiom „where is the door, window” oraz układały postać misia z poprawnym nazewnictwem części ciała naturalnie po angielsku ;). W grupie Marynarzy Pani Magda utrwaliła nazwy garderoby. Dzieci przypominały je sobie ubierając misia. Oprócz angielskich zabaw było próbowanie miodku, wiele pięknych prac plastycznych oraz przypomnienie znanych misiaczków z naszych bajek (tych współczesnych i nieco starszych)

Nowa sala, nowe możliwości

„Nie ma nic w umyśle, czego by przedtem nie było w zmysłach” … dlatego nasze przedszkole zapewnia wszystkim dzieciom wszechstronny rozwój poprzez odpowiednio dobrane terapie. Dzięki połączeniu rehabilitacji ruchowej, terapii integracji sensorycznej i gimnastyki korekcyjnej balansujemy na granicy możliwości dziecka poprawiając organizację ośrodkowego układu nerwowego i wpływamy na zmianę zachowania w sferze motorycznej oraz emocjonalnej, poprawiając funkcje językowe i poznawcze, a także osiągając lepszą efektywność w uczeniu się. Dzięki naszym wysiłkom i staraniom atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby zdobywania i poznawania środowiska. Dziecko czuje, że odnosi sukcesy w coraz większej ilości różnorodnych zadań i bardziej skomplikowanych aktywności podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach.