PIOSENKI I ZWROTY PO ANGIELSKU

GRUPA: SZKRABY, MUSZELKI, REKINKI, PIRACI RACZKI, ODKRYWCY

MAY

Tematem majowych zajęć było słownictwo związane z

Wyrażeniami tj:

Let’s go! – co znaczy chodźmy

Lekcja przeprowadzona została z pomocą książki i mobilnej aplikacji Bebop 3.

Na początku dzieci poznawały miejsca, które mogą zwiedzić .

LET’S GO TO THE :

lake-jezioro

mountains-góry

jungle-dżungla

beach-plaża

fun fair-wesołe miasteczko

How to go there?-Jak się tam dostać?

by bike-rowerem

by boat-łódką

by helicopter-helikopterem

by car-samochodem

by train-pociągiem

by plane-samolotem

 

Na kolejnych zajęciach Poznanie nowego słownictwa oraz wyrażeń

What do you have ? Co ty masz ? I have a …. Ja mam

wyrazy:

dolls house-domek dla lalek

dinosaur-dinozaur

hula hoop -hulahop

train-pociąg

teddy bear-misiu

Wybieranie rekwizytów przez dzieci .Powtarzanie I have a train-Mam pociąg itd. Utrwalanie słownictwa

I have got a car-mam samochód

She has got a dog-ona ma psa

They have got a lamp-oni mają lampę

 

Następne tematy to  części ciała BODY PARTS .

słuchanie https://www.youtube.com/watch?v=7y_TUJy2TY8

 

W nieco rozbudowanej formie dla starszych przedszkolaków

eyes-oczy

ears-uszy

mouth-buzia

nose-nose

face-twarz

teeth-zęby

shoulders-ramiona

arms-ręce

hands-dłonie

fingers-palce

tummy-brzuch

legs-nogi

knees-kolana

feet-stopy

toes-palce u stóp

Gry i zabawy z tym związane

 

Kolejne tematy to poznanie sprzętów domowych –zabawa z kostka w grę planszową.

W młodszych grupach poznanie przez dzieci nazwy zwierzątek domowych PETS

cat -kot

dog-pies

birds-ptaszki

fish-ryba

mouse-myszka

Słuchanie https://www.youtube.com/watch?v=pWepfJ-8XU0

 

Kolejne tematy to omawianie części twarzy .Słuchanie nagrania z płyty ‘My first English adventure” wydawnictwa Longman

 

Historyjka o Pinokiu .Oglądanie rysunków z książki .uczenie się na kartach obrazkowych

My face-moja twarz

ears-uszy

eyes-oczy

nose-nos

mouth-buzia

teeth-zęby

zabawa : what is missing? co brakuje?

zadaniem dzieci jest nazwanie karty,(części ciała)  którą zabrałam.

pokazywanie części ciała do piosenki Head shoulders knees and toes https://www.youtube.com/watch?v=ZanHgPprl-0

 

Na kolejnych zajęciach dzieci poznawały nazwy członków rodziny :

MY FAMILY  I love my family -Kocham swoją rodzinę

I love my mummy -kocham moją mamę

I love my daddy- kocham mojego tatę

mummy-mamusia

daddy- tatuś

sister-siostra

brother-brat

grandma-babcia

grandpa-dziadek

dla lepszego zapamiętania tematu – zabawa ‘what is missing’-zabierałam jedną z kart gdzie dzieci musiały odpowiedzieć,  której z kart brakuje .

słuchanie https://www.youtube.com/watch?v=d_WQEw13TCo

 

oglądanie story-historyjki o rodzinie z aplikacji Bebop1 dzięki której dzieci świetnie utrwalają słownictwo związane z tematem rodzina.

śpiewanie finger family z pokazywaniem członków rodziny na paluszkach.

Daddy finger, daddy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

 

Mommy finger, Mommy finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

 

Brother finger, Brother finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

 

Sister finger, Sister finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

 

Baby finger, Baby finger, where are you?

Here I am, here I am. How do you do?

 

Kolejnym z tematów były sprzęty ,które można znaleźć w naszej sali czy też w domu

Poznanie słownictwa

Chair-krzesło

Table-stół

Crayon-kredka

Book- książka

Słuchanie aplikacji Bebop1

 

Zabawy ruchowe