PIOSENKI I ZWROTY PO NIEMIECKU

GRUPA: MUSZELKI, PIRACI

 LISTOPAD

  1. Körperteile (części ciała)
  2. Dz. znają podstawowe części ciała:

Der Kopf, der Bauch, das Knie, das Bein, die Nase, das Auge, die Hand, der Finger, der Zeh, die Schulter, die Haare

2.Dz. poznają piosenki z pokazywaniem o częściach ciała :

Brüderchen komm tanz mit mir

Brüderchen komm tanz mit mir

Beide Hände reich’ ich dir

Einmal hin, einmal her

Rundherum das ist nicht schwer

 

Kopf und Schulter

Knie und Zehen x2

Und die Augen

Und die Ohren

Und der Mund und die Nase

Kopf und Schuler

Knie und Zehen

So ein Spass

 

4.Dz. znają wierszyk:

Punkt, Punkt, Komma, Strich,

Fertig ist das Mondgesicht.

Hals und Arme, Beine, Füsse,

Schick uns allen schöne Grüβe/

 

Noch zwei kleine Ohren dran,

Fertig ist der Hampelmann.

 

  1. Zwroty grzecznościowe
  2. Dzieci poznają podstawowe zwroty grzecznościowe: Bitte, Danke, Entschuldigung.
  3. Śpiewanie piosenki na melodię Panie Janie: „Bitte, Danke, Entschuldigung”

 

III. Was esse ich gern?

Obst und Gemüse

  1. Dzieci poznają podstawowe owoce i określają ich kolor.

Der Apfel- jabłko, Die Banane- banan, Die Trauben- winogrona, Die Zitrone- cytryna, Die Birne- gruszka

  1. Dzieci poznają podstawowe warzywa:

Die Gürke, Die Karotte, Die  Kartoffel, Die Tomate

  1. potrafią zapytać co chciałbyś jeść: Was möchtest du essen?
  2. Zabawy i gry dydaktyczne związane z owocami i warzywami: domino, sałatka owocowa, koło fortuny.
  3. Poznanie piosenki o śniadanku „Das Frühstück” oraz wybranych słówek dotyczących jedzenia z piosenki:

Ein Brötchen, der Honig, die Butter, die Marmelade, ein Wiener Schnitzel

 

  1. Poznanie wierszyka o jedzeniu ilustrowanego kartami obrazkowymi:

Tomate, Tomate mag die Agate

Petersilie, Petersilie mag die Otilie,

Zitrone, Zitrone mag die Ilone,

Apfelsine, Apfelsine mag die Justine,

Banane, Banane mag die Susanne

Mandarine, Mandarine mag die Haline.